sobota, 7 lipca 2012

Szybkie ciasto jogurtowe (z owocami)


Ciasto pyszne, proste, mięciutkie i puszyste. Bez owoców - świetna alternatywa dla klasycznej babki. Do przygotowania nie potrzeba miksera - wszystkie składniki miesza się łyżką. Trochę tak jak w muffinkach, ale jeszcze prościej, bo nie potrzeba oddzielać składników suchych od mokrych. Do odmierzania potrzebujemy tylko kubeczka po jogurcie lub, tak jak ja to zrobiłam, szklanki 200 ml, która mieści 200g jogurtu.
Porcja na tortownicę, keksówkę lub 12 babeczek.
Polecam!
PS Aparat będę mieć dopiero z początkiem sierpnia, zostawiłam go 200 km od domu... Na razie tylko telefon.

Składniki:

  • 1 kubeczek jogurtu naturalnego (150g - 200g)
  • 3 jaja
  • 2,5 kubeczka mąki pszennej (ja dałam 2 kubeczki pszennej i 0,5 kubeczka razowej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 kubeczka cukru
  • aromat waniliowy bądź 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 3/4 kubeczka oleju (słonecznikowego bądź rzepakowego)
  • dowolne owoce, pokrojone w kostkę (opcjonalnie)


Przygotowanie:

Wszystkie składniki oprócz owoców umieścić w misce, dokładnie wymieszać łyżką, przełożyć do formy, wyrównać; na wierzch wysypać owoce i piec w 170 st. z termoobiegiem przez około 25 minut.




2 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię wszystkie proste przepisy. Dla mojej rodziny często piekę bardzo łatwe ciasto czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-szybkie-ciasto-czekoladowe/ To ciasto jest szybkie w wykonaniu i w dodatku bardzo czekoladowe. Polecam wszystkim miłośnikom czekoladowych wypieków.

    OdpowiedzUsuń