piątek, 24 sierpnia 2012

Kotleciki kalafiorowe



Dziś na wytrawnie, kotleciki z kalafiora. Ja przygotowałam z resztą kalafiora, która została mi z poprzedniego obiadu. Można smażyć w głębokim tłuszczu, będą wówczas bardziej zarumienione i równomierniej wysmażone - ja jednak z tego zrezygnowałam i usmażyłam na patelni teflonowej z 1 łyżką oleju. Podane proporcje na ok. 8 średnich kotlecików. Świetnie smakują również na zimno. Są przepyszne i dość sycące. Polecam! :)

Składniki:
  • ok. 500 g ugotowanego kalafiora
  • 1 jajko
  • 1 mała cebulka zeszklona na 1 łyżce oleju
  • 1 pełna łyżka posiekanego koperku bądź pietruszki
  • 1/3 szklanki bułki tartej do masy (mniej więcej, zależy "ile zabierze")
  • 1/2 szklanki bułki tartej do opanierowania
  • tłuszcz do smażenia
  • sól i pieprz

Przygotowanie:

Kalafiora rozgnieść widelcem (lub przepuścić przez praskę do ziemniaków), połączyć z resztą składników i dobrze wszystko razem wymieszać. Panierować w bułce tartej, smażyć na złotobrązowy kolor.



1 komentarz: