sobota, 22 września 2012

Pełnoziarniste ciastka owsiane




Mmm, przepyszne ciasteczka owsiane! Zdrowe, bez białego cukru i z mąki pełnoziarnistej. Szczerze polecam, świetnie smakują ze szklanką mleka. Ostrzegam! są baaaardzo chrupiące i uzależniają! Po upieczeniu nie zmieniają swojego kształtu, można śmiało wycinać serduszka i gwiazdki. ;)
Przepis stąd, lekko zmodyfikowany.
Podane proporcje na około 50 ciastek.



Składniki:
  • 2 szklanki płatków owsianych górskich (ale mogą być też błyskawiczne)
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej (użyłam mąki razowej)
  • 100 g masła bądź dobrej margaryny
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki przypraw korzennych


Przygotowanie:
Rozpuścić tłuszcz, wsypać płatki i smażyć do zezłocenia, w międzyczasie dodając partiami cukier. Ostudzić.
Wymieszać z mąką, proszkiem i przyprawami. Wbić jajka i wyrobić na jednolitą masę, w razie potrzeby dodając 1-2 łyżki mąki.
Wałkować dość cienko (autorka sugeruje 1 cm; ja wałkowałam bardzo cienko, na około 0,5 cm, i tak proponuję bo ciastka rosną w górę a na boki tylko troszkę) i piec w 180 stopniach Celsjusza z termoobiegiem przez około 12 minut, do lekkiego zbrązowienia. Studzić na kratce i przechowywać w szczelnie zamkniętym pudełku.

Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Ale apetycznie wyglądają. :) Idealne do chrupania.

    OdpowiedzUsuń
  2. zdrowa przekąska ;) taką lubię!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo sie ciesze ze tak super Ci wyszly i smakowaly, to mile i najwazniejsze dla mnie ze moje przepisy ida w swiat z sukcesem ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś z tym przepisem jest nie tak. Zrobiłam dokładnie tak jak w poleceniu, czyli do roztopionego masła dodałam płatków owsianych i powoli smażąc dodawałam cukier. Finał: płatki po lekkim ostudzeniu zbiły się w twardą bryłę, której nie sposób bez użycia siły robić, a jak wrzuciłam je z powrotem na patelnię, to zaczął się tłuszcz palić i jedyne co wydobywało się w kuchni to czarny dym. Nie rozumiem, co zrobiłam źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesteś za tępa cukier się nie daje na goraca padelnie bo zacznie się przypalać

      Usuń
  5. Powiem szczerze, że nie mam pojęcia co takiego się stało. Jeśli zajrzałaś do podanego przeze mnie linku źródła przepisu, zobaczyłaś z pewnością ze robiłam tak samo jak Autorka.
    Może to wina masła słabej jakości? Ja co prawda użyłam margaryny, i paradoksalnie to z margaryną jest bezpieczniej przyrządzić te ciastka - złej jakości masło może zepsuć cały przepis.
    Drugim powodem mogą być płatki owsiane; spróbuj upiec ciasteczka z tych: http://portiusdelikatesy.pl/index.php?route=product/product&product_id=1781
    są rewelacyjne!
    Spróbuj jeszcze raz z tymi płatkami i używając margaryny (weź np Kasię), daj koniecznie znać jak poszło,

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam ciasteczka według podanego przepisu i wyszły smakowite. Zabrakło mi tylko cukru w domu i dodałam miodu :) Wyszły chrupiące i przepyszne :) Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super zdjęcia, szukam takich kubków :) zapraszam do mnie :) czekam na komentarz :) http://nymuffin.blogspot.com/2014/05/oatmeal-cookies.html

    OdpowiedzUsuń